OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Ogólne Warunki Sprzedaży MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE określają wzajemne zobowiązania Stron:
Pojęcia zawarte w Ogólnych Warunkach Sprzedaży:
§1
Ogólne Warunki Sprzedaży
1. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z zapoznaniem się z ,,OWS’’ przez Zamawiającego.
2. Warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia jest podanie prawdziwych danych Zamawiającego (pełnej nazwy firmy, adresu siedziby, numeru NIP, numeru telefonu, adresu poczty email).
3. Czas realizacji zamówienia zależy od dostępności towaru i obciążenia produkcji oraz jest liczony od daty zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedającego tzw. zaliczki materiałowej. Czas realizacji zamówienia podany jest każdorazowo w ofercie, przy czym MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE zastrzega sobie możliwość zwłoki w realizacji zamówienia, wynikającej z opóźnień w wyniku lakierowania oraz cynkowania
w przedsiębiorstwach odrębnych, na co Zamawiający wyraża zgodę.
4.Czas realizacji zamówienia na elementy stalowe ogrodzeń frontowych (bramy, furtki, przęsła) oraz bramy i furtki panelowe wynosi od 4 do 12 tygodni.
5. Jeżeli termin realizacji zostanie niedotrzymany przez Sprzedającego na skutek działania siły wyższej Zamawiającemu nie przysługuje prawo do żądania odszkodowania.
Do zdarzeń określonych mianem siły wyższej zalicza się m.in.:
6. Wszelkie zmiany w zamówieniu mogą nastąpić w formie pisemnej w terminie do 3 dni od potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego. Po tym terminie wszelkie zmiany czy błędy w zamówieniu obciążają Zamawiającego.
7. Zamawiający jest zobowiązany do zapoznania się z parametrami i przeznaczeniem zamawianego towaru. Sprzedający dostarcza towar zgodnie z zamówieniem i nie bierze odpowiedzialności za dalsze jego wykorzystanie, tym bardziej za wykorzystanie niezgodne z jego przeznaczeniem.
§2
Płatności
1. Zamawiający może dokonać płatności za produkt gotówką lub przelewem bankowym. Pierwszy etap płatności odbywa się po akceptacji wyceny przedstawionej przez MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE i wynosi 50 % wartości zamówienia tzw. zaliczka materiałowa.
2. Drugi etap płatności następuje po produkcji, przed dostarczeniem produktu do Zamawiającego.
3. Podstawą do zapłaty jest paragon lub faktura VAT. W przypadku faktury płatność będzie wymagalna w terminie określonym na fakturze VAT.
4. Zamawiający nie ma możliwości odstąpienia od umowy. Rozwiązanie umowy może nastąpić wyłącznie na skutek zgodnego oświadczenia woli Zamawiającego i Sprzedającego.
5. Za opóźnienie w płatności MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE będzie upoważniony do naliczenia odsetek w wysokości ustawowej, jak również do obciążenia Zamawiającego pełną kwotą kosztów dochodzenia zapłaty należności, w tym w szczególności kosztami windykacji, wezwań oraz kosztami sądowymi i urzędowymi.
§3
Montaż ogrodzenia
1. Zamawiający może dodatkowo zrealizować zamówienie wraz z usługą montażu. Usługa montażu jest wykonywana przez podwykonawcę Sprzedającego i podlega indywidualnej wycenie i ustaleniom.
2. W przypadku gdy zamówienie zawiera wykonanie usługi montażu ogrodzenia Zamawiający odpowiada za zapewnienie możliwości swobodnej realizacji robót w uzgodnionym czasie i miejscu oraz za właściwe przygotowanie terenu wraz z wyznaczeniem linii przebiegu ogrodzenia przez geodetę.
3. Koszt usługi montażu ogrodzenia obejmuje:
4. Koszt usługi montażu ogrodzenia nie uwzględnia wycinki (drzew/krzewów/ korzeni), usuwania pozostałości pierwotnego ogrodzenia lub innych prac wpływających na czas wykonani usługi. Wszystkie powyższe działania podlegają indywidualnym ustaleniom i wycenie.
5. Montaż automatyki do bram - wyprowadzenie okablowania elektrycznego pod automatykę do bramy lub domofon leży po stronie Zamawiającego. Istnieje możliwość montażu automatyki oraz domofonu do istniejącej instalacji elektrycznej przez Sprzedającego lub jego podwykonawcę po wcześniejszym ustaleniu szczegółów i wycenie.
6. Pomiar ogrodzenia – Zamawiający może zlecić pomiar ogrodzenia Sprzedającemu lub jego podwykonawcy. Koszt takiej usługi wynosi od 300 zł i jest odliczony od całościowej kwoty montażu ogrodzenia.
§4
Odbiór produktu
1. Zamówione produkty Zamawiający jest zobowiązany odebrać we własnym zakresie i na własny koszt chyba, że oferta MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE obejmuje również dostawę.
2. Odbiór zamówionych produktów nastąpi w ciągu 14 dni od informacji o zrealizowaniu zamówienia przez Sprzedającego.
3. W momencie pokwitowania odbioru produktu, na Zamawiającego przechodzi wszelkie ryzyko związane z jego posiadaniem, użytkowaniem, utratą czy uszkodzeniem.
4. Produkt pozostaje własnością MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE do momentu uiszczenia pełnej ceny sprzedaży.
5. Zamawiający odbierający produkt, przed pokwitowaniem odbioru jest zobowiązany do jego sprawdzenia pod względem ilościowym i jakościowym w obecności pracownika MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE lub firmy realizującej transport.
6. W przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń Zamawiający odbierający produkt jest zobowiązany do sporządzenia protokołu braków/uszkodzeń w obecności pracownika MILORD OGRODZENIA lub firmy realizującej transporti niezwłocznego poinformowania MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE pisemnie lub za pośrednictwem poczty email.
7. Wszelkie roszczenia zgłoszone po pokwitowaniu odbioru lub zgłoszone niezgodnie z powyższym postanowieniem mogą nie zostać uznane przez MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE jako zasadne.
8. Odbioru technicznego ogrodzenia dokonuje się oglądając jego elementy z odległości minimum 3 metry w jasny, najlepiej słoneczny dzień.
9. Niewielkie zadrapania lub rysy powstałe podczas montażu, a które zostaną naprawione przez MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE nie podlegają reklamacji.
10. Zgrubienia, lekka chropowatość powierzchni lakierowanych, która może wystąpić na towarach Sprzedającego jest skutkiem procesu cynkowania ogniowego i nie podlega reklamacji.
11. Cynkowanie ogniowe nie jest procesem podnoszącym estetykę produktu tylko procesem w znacznym stopniu przedłużającym jego żywotność.
12. Wszystkie produkty Sprzedającego posiadają w dolnej części niewidoczne po zamontowaniu otwory technologiczne, z których w trakcie eksploatacji mogą wydostawać się skropliny. Mogą one pozostawiać plamy na podmurówce lub kostce brukowej. Zaleca się usuwanie ewentualnych plam wodą z detergentem co najmniej raz w roku podczas mycia
i konserwacji ogrodzenia.
§5
Gwarancja
1. MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE udziela Zamawiającemu gwarancji na okres 24 miesięcy, licząc od dnia wydania produktów. Produkty nieocynkowane nie podlegają gwarancji Sprzedającego na powłokę lakierniczą.
2. MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE udziela gwarancji na wady fabryczne produktu. Gwarancją nie jest objęte wadliwe działanie produktu spowodowane czynnikami zewnętrznymi, błędami montażu, eksploatacją produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub eksploatacją w warunkach pracy, do których produkt nie jest przystosowany.
3. Wszystkie roszczenia wynikające z udzielonej gwarancji, Zamawiający powinien zgłosić do MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE pisemnie (na adres MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE ul. Książenicka 19, 05-822 Milanówek) lub mailowo (na adres milord@ogrodzeniamilord.pl).
4. W razie stwierdzenia w okresie ważności gwarancji wady fabrycznej lub uszkodzenia gwarancyjnego produktu, MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE bez zbędnej zwłoki w terminie 14 dni określi datę oględzin i ewentualnego odbioru reklamowanego produktu, nie dłużej jednak niż w ciągu 30 dni.
5.Termin usunięcia wad wyznaczany jest przez Sprzedającego po wizji lokalnej.
6. Gwarancja nie obejmuje:
7. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia roszczeń z gwarancji, zgłaszający jest zobowiązany do pokrycia kosztów rozpatrzenia reklamacji, kosztów dojazdu oraz prac serwisu.
8. MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE nie ponosi odpowiedzialności za szkody eksploatacyjne, jak i szkody wynikające z użytkowania produktu, nie ponosi odpowiedzialności za bezpośrednią lub pośrednią szkodę dla ludzi, zwierząt domowych lub własności, jeżeli przyczyną takiej szkody jest naruszenie zasad i warunków obsługi i montażu produktu, umyślne lub nieostrożne zachowanie użytkowników lub osób trzecich.
§6
Zgody
1. Po zakończeniu realizacji wraz z usługą montażu, Zamawiający wyraża zgodę na wykonanie dokumentacji fotograficznej i video dot. realizacji zamówienia i publikacji zanonimizowanych zdjęć i video (bez adresu i numeru domu) m.in. na stronie internetowej Sprzedającego i w social media.
§7
Postanowienia końcowe
1. Ogólne Warunki Sprzedaży określają zasady zakupów w firmie MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE i stanowią integralny załącznik oferty. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zapoznaniem się przez Zamawiającego z niniejszym ,,OWS’’ oraz zgodą na wszystkie postanowienia i informacje w nich zawarte.
2. MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE zastrzega sobie prawo do zmiany Ogólnych Warunki Sprzedaży.
3. MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE nie będzie ponosić odpowiedzialności za utratę jakichkolwiek korzyści w związku zawarciem, wykonaniem, rozwiązaniem niniejszej umowy, jak również w związku z odstąpieniem od niej.
4. Wszelkie spory wynikłe w związku z realizacją umowy sprzedaży między MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE a Zamawiającym będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji. Jeśli jednak nie zakończą się polubownie, sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby MILORD OGRODZENIA SYSTEMOWE.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.