Sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych – jak można na niej skorzystać?

16.01.2024

Sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych kojarzy nam się jednoznacznie. Duże zamówienia w formule B2B, w których ceny są korzystniejsze, a warunki współpracy preferencyjne w porównaniu z klientami detalicznymi. O to, czy tak jest faktycznie oraz czy sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych to forma współpracy wyłącznie dla „dużych” klientów – pytamy przedstawiciela branży ogrodzeniowej, specjalistę z firmy Milord Ogrodzenia z podwarszawskiego Milanówka.

Sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych w założeniach faktycznie jest przeznaczona dla współpracy biznesowej. Przewiduje duże zamówienia na ogrodzenia panelowe dla kilku posesji firmowych, dużych powierzchni magazynowo handlowych czy produkcyjnych. Z takiej formuły współpracy korzystają firmy, zarządcy obiektów publicznych – szkół, przedszkoli czy urzędów. Czy klient indywidualny jest w istocie wykluczony z takiej formuły współpracy? Zapytajmy u źródła.

Dzień dobry! Zacznijmy od tego, co oznacza sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych, z jakimi profitami lub niedogodnościami się wiąże i co oznacza dla nabywcy?

Dzień dobry. Najważniejszą korzyścią z punktu widzenia odbiorcy jest naturalnie cena. Jeśli w grę wchodzi sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych, oferujemy klientom niższą cenę. Możemy sobie na to pozwolić, rezygnując z części marży, sprzedając dużą ilość produktów jednemu podmiotowi, minimalizujemy bowiem wkład pracy związany z obsługą zamówienia. Mówiąc prościej, sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych oznacza, że to, co musielibyśmy obsłużyć kilkoma zamówieniami, przechodząc cały ten proces kilka razy, przechodzimy tylko raz – mówi przedstawiciel firmy Milord Ogrodzenia. – Czy oznacza to dla klienta jakieś niedogodności? No nie, raczej nie. Sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych to też inne udogodnienia  – dodaje.

Na jakie korzyści zatem, poza niższą ceną, może liczyć hurtowy nabywca?

Nie jest tajemnicą, że staramy się o jak najwięcej współpracy. Wiadomo, kryzys i ciężkie czasy dla firm oznaczają konieczność „walki” o swój kawałek rynku i klientów, którzy o wiele ostrożniej niż kiedyś wydają pieniądze. Dotyczy to po równo klientów indywidualnych i biznesowych. Staramy się więc kontraktować współprace w taki sposób, aby wszystkie istotne dla odbiorcy kryteria zostały spełnione. Klientom B2B często bardzo zależy na czasie, zwłaszcza jeśli prace montażowe mają oznaczać przestój w działaniu firmy. Staramy się więc traktować takie zlecenia priorytetowo. Dokładamy starań, aby nasze ekipy montażowe działały sprawnie, choć trzeba przyznać, że montaż ogrodzenia to zadanie czasochłonne, zwłaszcza na dużym terenie. Wymaga to od nas czasem zaawansowanych zabiegów organizacyjnych, ale, jak wspomniałem na wstępie, każdy klient jest dla nas cenny i każdego obsługujemy z najwyższą starannością.

Czy różnica w cenie, kiedy w grę wchodzi sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych, jest duża?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, wielkość upustu jest bowiem uzależniona od wielkości i szczegółów zlecenia. Nie stosujemy „sztywnych” progów, staramy się do każdej współpracy podchodzić w sposób indywidualny. Dbamy jednak o to, aby odbiorcy czuli naszą elastyczność i nieskromnie, niejednokrotnie słyszeliśmy, że wyróżnia nas właśnie to podejście i poczucie klientów, którzy czują się zaopiekowani. Wiele lat doświadczenia nauczyło już nas, że troska o odbiorcę i jego potrzeby procentuje i zdecydowanie wyznajemy zasadę uczciwych starań o to, aby każdy nabywca był zadowolony pod każdym względem.

No dobrze, to przejdźmy teraz do pytania, na które wszyscy czekają. Czy sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych jest wyłącznie dla hurtowników, którzy ogradzają wielohektarowe place? Osoba fizyczna nie ma realnie szans na taką współpracę?

Ma, absolutnie ma. Muszą tylko być spełnione pewne kryteria. Zdarzają się całkiem spore zamówienia indywidualne od osób fizycznych, zdarzają się sytuacje, w których 2-3 sąsiadów dogaduje się pomiędzy sobą i składają zamówienie na ogrodzenia panelowe razem. Wówczas panele ogrodzeniowe sprzedajemy de facto w takiej ilości, jak przy sporym zamówieniu B2B i tak też podchodzimy do takiej współpracy w kwestii wyceny. Tacy klienci wspólnie umawiają też montaż ogrodzenia. Możemy więc zorganizować wszystko jednym transportem, z jedną ekipą montażową, a więc możemy też zaproponować rabat.

Zachęcam klientów do zadawania pytań, nie ma co zakładać z góry, że sprzedaż hurtowa paneli ogrodzeniowych na pewno nie jest opcją dla nich. Warto pomyśleć i poszukać dogodnych rozwiązań. W firmie Milord Ogrodzenia każdy klient może liczyć na przysłowiową pomocną dłoń z naszej strony.

Wszystko jest jasne. Dziękujemy za rozmowę.